Strikketreff med Tangendamer

For to kvelder siden var jeg på Hobbytreff på Tangen. Jeg begynte på leggvarmere til ei jente på 12, i lilla mohair og pinne nr.6. Prøvde meg fram uten mønster. La først opp 40 m, men det ble altfor vidt med så store pinner. Gikk ned til 32 m, og da ble det passelig. Hadde tenkt å strikke glattstrikk og legge til noen fletter, men så tipset ei dame meg om tubestrikk:

Først strikket jeg vrangbord ca 8 omg, med 2 r og 2 vr. Så begynte jeg tubestrikkinga med å strikke 1 vr, 2 r, 2vr, 2 r, 2 vr etc i ca 4-5 omg. Deretter 2 vr, 2 r, 2 vr, 2 r etc i 4-5 om. Så 1 r, 2 vr, 2 r, 2 vr etc i 4-5 omg. Sånn fortsatte jeg helt til jeg syntes den var lang nok. Dette gjorde at "vrangborden" forskjøv seg etterhvert og ble seende vridd ut (se bildet). Til slutt strikket jeg vanlig vrngbord, som i begynnelsen.

Ellers var det veldig trivelig på strikketreffet, med dyktige damer som holdt på med forskjellige strikketeknikker, hekling, pjoning, garn etc. Jeg fikk se Kaunigarn for første gang, og er enda et skritt nærmere å kjøpe det. I tillegg drev noen på med kontestrikk, det var spennende å se på. Skal nok lære det en gang jeg også!

Én kommentar

Hilde

12.03.2014 kl.22:57

Så det er slik du gjør det, ja! Takk for strikkecafé i dag, det var hyggelig. Jeg vil gjerne se mer til kattene dine, altså! Det jeg har sett av dem her på bloggen viser jo at de er helt nydelige!

Skriv en ny kommentar

Inger

Inger

52, Båtsfjord

Allsidig dame